Hoe kan ik de huur betalen?
Je kan de huur op twee manieren betalen:
1. Via automatische incasso
Je vraagt de automatische incasso via MijnStadswonen. De huur wordt dan iedere maand automatisch van je rekening afgeschreven.
2. Via AcceptEasy
Kies je voor AcceptEasy? Je ontvangt dan iedere maand een e-mail waarmee je betaalt via iDeal. Vraag AcceptEasy aan via dit formulier op de website van Woonstad Rotterdam (waar Stadswonen onderdeel van is).
Huur betalen vanaf een andere rekening
Wil je dat de huur afgeschreven wordt van een andere rekening dan jouw rekening? Neem dan contact met ons op. We sturen je een formulier waarmee je dit kan regelen.
Waar vind ik een overzicht van mijn huurbetalingen?
In MijnStadswonen vind je een actueel overzicht met openstaande en betaalde rekeningen.
Kan ik de betaaldatum aanpassen?
Je kan in MijnStadswonen de betaaldatum van je huur aanpassen. Standaard wordt de huur op de eerste dag van de maand afgeschreven. Je kan dit aanpassen naar 5 dagen later of eerder. Wat voor jou het beste uitkomt.
Ik ben te laat met betalen
Betaal je de huur niet op tijd? Dan ontvang je een herinnering om te betalen. Als je niet reageert, nemen we contact met je op. We bespreken met jou hoe je het openstaande bedrag kan betalen.
Ik kan de huur niet betalen
Lukt het je niet om de huur te betalen? Of maak je je zorgen over betalingen? We kunnen met je meedenken. Er is vaak meer mogelijk dan je denkt.
Wat kan je doen:
-
Een betalingsregeling aanvragen via MijnStadswonen. Je betaalt de huur dan in delen.
-
Contact met ons opnemen via incasso@stadswonenrotterdam.nl of 010-245 67 00.
Kan je een lange tijd de huur niet betalen?
Laat het ons meteen weten. Hoe eerder je contact opneemt, hoe beter we kunnen helpen. Zo voorkom je (verdere) problemen.
Hulp bij geldzaken in Rotterdam
Er zijn verschillende manieren om hulp te krijgen als je problemen hebt om je rekeningen te vragen. Kijk eens bij: